Alla inlägg den 23 september 2011

Av Rosie - 23 september 2011 09:45

Elias har studiedag idag så vi har haft lite sovmorgon ... känns skönt att få slumra lite på morgonen:-) Nu verkar samtliga barn vara förkylda här... men det är väl sånt man inte kommer ifrån nu på hösten... Vi skulle egentligen gått på babymassage idag, men jag känner att vi ska vara hemma och ta det lugnt nu på förmiddagen. I eftermiddag så ska vi till barnens gamla dagis och hälsa på fröknarna och barnen... Barnen saknar dem då de har varit där i så många år av deras liv...:-) Sedan ska vi hem och förbereda fredagsmyset... Danny ska ju ut med jobb idag och dricka ÖL och antagligen en massa annat... OCH känner jag min man rätt så lär han vara trött imorgon. Så då ska fru SNÄLL och OMTÄNKSAM ta barnen och syrran till Bokskogen för lite äventyr och picknick:-) MEN jag tänker ta igen det sen när jag ska ut och rumla med mina vänner...;-)


Ja, så nu fick jag lämna tillbaka Nellies vinterkängor! Kände att hon behövde en storlek större - stl 29, men de var helt slut överallt. Så det fick bli Viking istället. Så nu kör vi på det i vinter... Varför jag är helt besatt av dessa skor, är för att jag svär varje år över att barnen skor läcker in vatten och blir smått galen varje år. Trodde att Allvädersstövlar var det allra bästa...kanske har haft otur helt enkelt:-(


Ska ut och leta bärsjalar till mig och Benjamin. Han har visat på alla sätt och vis att han inte vill ligga i vagnen när vi är ute...OM han inte sover som en stock för då fungerar det... men då måste han först somna OCH det gör han ju inte i VAGNEN... Sedan att han inte gillar babysittern, babygymmet eller nåt....ja han vill bara vara i mammas famn. Han vill vara med hela tiden.En liten social kille:-) och söt!!! Igår ville han inte sova på dagen ens... vilket slutade med att han var helt övertrött till slut. SÅ bärsjal är nog det enda just nu. Om en månad kan han börja sitta i en stol vid köksbordet med lite hjälpmedel...så då kommer nog matstunden bli bättre här hemma... Han älskar att sitta med vid matbordet. Men det är ju lite svårt att äta med honom i ena armen...Detta är helt nytt för mig då mina andra två har älskat sina vagnar och babysitters...:-) Däremot hans säng ÄLSKAR han! På kvällen efter sista målet så tycker han om att ligga och jollra för att vända sig i sovställningen...  Men eftersom jag inte har någon babywatcher ÄN så vill jag inte lägga honom där uppe. Och han är ju även ett litet "kräk"barn så då vågar jag inte heller just nu utan att ha översikt...  Vilket ilandsproblem jag har...haha


Elias tittar på smurfarna. Nellie lägger pärlplattor och Benjamin sover... hmm...ska nog gå och göra mig en latte innan duschen... Vad mysigt! *ler*


Önskar en trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards