Alla inlägg under juni 2011

Av Rosie - 28 juni 2011 09:59

Har känt mig redo väldigt länge....men NU...är jag verkligen redo!!! Vill ha bebis nuuuu!!! Har försökt vräka honom men han är lika envis som Elias var tror jag... och är...


Kolla in min Elias endast 1 vecka gammal...

 och lilla Nellie

Och tidig syskonkärlek

Vilka underbara ungar jag har... 


Undrar vem B kommer att likna...hihi Är såååå nyfiken...


      

Av Rosie - 27 juni 2011 17:25

Känner mig urusel men jag orkar inte med värmen just nu... vill inte klaga men pustar och stånkar hela tiden... puh! Ungarna älskar det givetvis... dax att fylla poolen igen tror jag. Fast det lär bli jag som tar den i besittning!!!  


Åkte till Espresso på David Hall och åt frukost efter att ha lämnat barnen på dagis idag... 23 grader var det redan då  ... Sedan blev det en tur till mobilia för att titta på rean lite...som vanligt så handlade jag till mina barn. Känns konstigt att gå in på babyavdelningen igen...men en väldigt mysig känsla samtidigt.


Ikväll ska vi äääääääntligen hämta vår teve som är lagad nu. SÅ nu kan vi återigen sitta här nere och titta...nu är det bara datorn som skall skickas iväg på lagning. Och när den gör det så blir det en paus för mitt bloggande...   


Är det bara mina barn som är bråkiga nu när det är varmt??? Heeeela tiden tjivas de... så mina öron och tålamod är just nu på bristningsgräns...aaaahhhhgggrrr


Ha det gott!!!




Av Rosie - 25 juni 2011 21:36

Vet ni vad det bästa som finns efter en intensiv och lång dag??? JO, att bädda ner sig i sängen och se en bra film...låta min kropp få vila. Just finns det bara ett ord i mitt huvud och det är AJJJJJJJJJJJJJJ!!! När jag får vila vilket jag gör på dagarna när barnen är på dagis och jag är hemma allena, så kan jag ta mig fram utan kryckor...ont och vackligt men slipper de där sablans stålsakerna... Men på helgen eller när jag ska gå någonstans så måste jag ha dem. Är sååå trött på dem!!! Är såååå trött på att inte kunna gå ordentligt! Denna ständiga värk och hugg från svanken och neråt är hemsk! Nu känns det som om hela mitt bäcken har gått i sönder i tusen pusselbitar som försöker hitta tillbaka till varandra... men tyvärr hittar inte pusselbitarna varandra och när det blir fel så känns det som om ALLT...precis ALLT går ännu mer sönder och det nästan blixtrar för ögonen...Jag hoppas innerligt att jag ska bli läkt efter förlossningen! slippa all drama som jag hade efter Elias...


Jaja, nog med det!


Elias har varit hos sin kompis Max idag, och Nellie har spenderat dagen med farmor.... Jag och Danny har försökt få gjort lite hemma... rensat skåp, rensat barnens rum...etc.. Sedan har vi haft Dannys arbetskamrat Ljung och hans fästmö Judith på middag hemma... väldigt trevligt har det varit. Men som sagt...nu ligger jag i min säng, bullat upp mig med kuddar och det är såååå skönt!


Söndag imorgon! Inget planerat alls....förhoppningsvis lite sovmorgon;-) Vi har så lyxigt just nu med att när barnen vaknar vilket kan vara tidigt så leker de fint på sitt rum eller så kommer de in och vill se bolibompa hos oss. Vi kan ligga kvar och slumra lite och det känns så lyxigt!


Av Rosie - 24 juni 2011 20:29

Glad midsommar!!!

 

Dagen började redan klockan 6.00 när Nellie vaknade... försökte få henne att somna om och jag tror vi lyckades MEEEEN så vaknade Elias och sen var det kört... Jag gick upp för att förbereda deras midsommarkransar. Gick ut i trädgården för att ta lite grenar från vår syrenbuske för själva underlaget till kransarna... Titta så fina mina små älsklingar blev 


Sedan började vi förbereda vår picknickkorg för att sedan bege oss till Soldattorpet i Limhamn. Där mötte vi upp kompisar till barnen och deras föräldrar... Nellie var uppe och dansade kring medsommar-stången medan Elias som är så typiskt "grabbig" ville inte... han mumsade på chokladkakor istället och gick och kollade på brandbilarna som de hade för barnen...


   Danny skulle ju också vara midsommarfin...


 Och vi får ju inte glömma min mage...


Sedan åkte vi hem till farmor och farfar och deras goda vänner... Vi åt midsommarmat på deras gård och det var hur mysigt som helst...

Dock blev ungarna trötta efter att varit vakna sedan tidig morgon... Här vilar de ut efter maten 


Efter jordgubbarna så blev jag väldigt trött... och vi åkte hem för att titta lite på teve och mysa... men det tog 5 minuter sedan somnade alla tre och här sitter jag själv allena och bloggar lite... Ska bli skönt att få luta sig tillbaka, hitta något vettigt på teve och kanske somna jag med... Är sååååå trött nu!!! men så är det att vara mamma mu(Dannys smeknamn på mig) just nu...         


Nattinatti och ha en fortsatt underbart mysig midsommarafton...


Pösspöss

Av Rosie - 23 juni 2011 18:17

2 sekunder... är vad det tog när jag skulle hämta kammen som ligger 1,5 meter bort...OCH för att Nellie skulle klippa av en längd från sin lugg...   

jaja...det växer ut väl så småningom!!! Men vad har jag lärt mig???? Jo att ta med saxen även för en sekund...annars lär hon ha pottfrisyr snart.  


Elias och Danny är på väg till Mff-matchen nu. Elias är ju ett mff-fan.. 


       

 Så vad har jag hunnit med idag? hann med att ta en fika på mobilia med mannen min. Vi träffade på hans arbetskamrat och fru som vi fikade ihop med. Sedan gick vi in och fyndade på H&m till barnen... OCH köpte blommor för deras midsommarkransar imorgon. Här plockas det inte!!! utan det köps  haha...

Sedan har det varit full rulle tills min superstressade man och Elias åkte iväg till matchen... Nellie och jag ....ups, ser precis nu att hon har slocknat brevid mig  

vi som skulle ha lite torsdagmys, måla naglar och äta chips...hmmm

  


Jaja, då får det bli "egentid" för min del...har ju lite och fixa inför imorgon när vi ska till soldattorpet i Limhamn och fira midsommar...

Förresten, kolla in den fina bilden på mig och Elias som jag tog idag...mor och sonbild  

  

Ha en trevlig kväll och en riktigt ljusblå himmel därute..


Pösspöss

Av Rosie - 23 juni 2011 09:17

  Ja idag suktar jag efter en riktigt härlig smarrig iskall latte! Tänkte först åka till Espresso efter att ha lämnat av ungarna på dagis...men...mannen slutar lite tidigare idag så jag tänkte kidnappa honom för en snabbisfika innan vi hämtar barnen. Får ändå inte hämta dem förrän efter mellanmålet;-) Är såååå in i helsikes trött idag. Kunde inte sova i natt... Först så skulle envisa jag se på "Thor" trots en dator som stängs av hela tiden... 01.30 somnade jag nog. Vaknade av en förvärk som heter duga, tom så Nelllie vaknade av mitt ylande... så då ville hon komma in och sova hos oss. Vilket innebär att det blir ännu varmare i sängen! Fönster och fläkt hjälper ju knappt mig nu länge... men efter ett tag var jag tvungen att stänga fönstret då jag trodde det skulle blåsa upp i stormen. Sedan har jag drömt om filmen Thor...(måste tillägga att Amelie hade rätt - han är "nästan" snyggare än Edward i Twilight...men bara nästan;-) Sedan har jag vaknat minst 20 gånger för att jag var kissinödig! Nöden har ingen lag när man är höggravid som jag... Somnade vaknade somnade vaknade...och inte tala om alla kramper i höger och vader...ajajaj!!! men jag ska inte klaga för mycket! Jag ääälskar min mage! Har inte gått upp mer än 11 kg, och allt sitter på magen min! Folk som inte tänker sig för alltid brukar kommentera...OJ, vad stor mage du har...men det de inte tänker på att jag är liten 1,56 kort och då ser den ganska så stor. Hade samma mage suttit på en tjej på 1,76 så hade det inte synts så mycket... Har fått bita mig i tungan måååånga gånger när någon kommeterat min mage...-"Är du säker på att det inte är tvillingar?"..."Nä, det är en häst därinne, din dumme f*n"...morrmorr... OJ, vilken stor mage du har, du ska ha vilken dag som helst va???" "Nä, den är först leveransklar om ca 2 år, med tänder och allt, hurså?" morrmorr...Ja, det beror väl lite på vilket humör man är på helt enkelt... En gång sade jag till en dagisfröken från en annan avdelning när hon frågade om det var tvillingar, -"så får man faktiskt inte lov att fråga"...hon blev nog lite paff... men då hade jag en "dålig dag" och fått den frågan sådär 10 gånger det närmsta dygnet... Jaja nog med det, folk kommer ändå aldrig att lära sig!  


Så då var detta mitt första blogginlägg - kan väl tillägga mitt tredje bloggförsök på några år. Har börjat blogga men "glömde" sedan bort det där... Men blev inspirerad av min barndomskompis E   och eftersom jag inte har så mycket att göra på dagarna just nu så tja...varför inte! Men kan inte lova att jag kommer att vara så aktiv! fast...är ganska aktiv FB:are...så varför inte.... undrar bara lite hur man lägger ut bilder om man fotograferar via mobilen...vill ju inte få en saftig teleräkning precis. Sedan min älskade mamma dog för 9 månader sedan så har min mobilräkning gått ner några hundra...har tom mindre än Danny..hehe Det du!!!


PössPöss

 
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards