Direktlänk till inlägg 30 november 2011

En spark i häcken!!!

Av Rosie - 30 november 2011 21:01

Precis som vad rubriken låter så behöver jag en SPARK I HÄCKEN!!! Jag hinner inte blogga som jag vill, och när jag väl hinner så ORKAR JAG INTE!!! Det har varit så mkt med förkyldningar och annat sista tiden så jag vet inte vad... Nu är Benjamin sjuk IGEN:-( 39,2 i feber och vrålförkyld! Sådär 4:e förkyldningen sedan han föddes... I och med det så sover han ju inte speciellt bra. Vill inte ligga i sin säng och i min vill han amma en gång i timmen känns det som... Upp och ner upp och ner får jag dra honom. Jag=napp!!! Detta beror egentligen inte på denna förkyldningen utan det har hållit på sedan förra förkyldningen för någon vecka sedan. Han har slutat ta napp och vägrar nappflaska. Han blir rasande om jag ens försöker. Tack o lov äter han gröt så Danny kan ge honom också. Annars hade det varit kris:-(


Förra veckan opererades Nellie för hennes broskbildningar vid öronen. Hon föddes med extra skinnbitar vid öronen som de försökte ta bort redan då, men som misslyckades... Jag ville inte söva henne då utan ville avvakta tills hon blev större. Hon var jätteduktig! Men när hon låg där så var hon så liten så liten så... ville bara hålla om henne. Min lilla flicka!


Förresten, jag har nu börjat med LCHF:-) Min granne Emelie har introducerat mig och nu är jag fast! Så mkt godare allting är nu. Det är gott med fett får jag säga. Krämigt och gott!!! och min mage är inte så bullig längre nu när jag skippat kolhydrater helt. All pasta, potatis, ris, bröd, frukt, "grönsaker under jorden"...läsk, godis, kakor...A big no no!!! Jag är inte hungrig mellan måltiderna och är jag sugen på något godis så blir det nötter... typ macamdamis eller vad det heter. Men annars en ostskiva med en oliv är också yammi. Mitt mål är att gå ner i vikt givetvis. Men att göra det på ett sunt sätt. Jag ska även motionera genom promenader och hemmazumba. Jag är peppad till tusen iallafall!


Så nu ska jag sparka mig i häcken för att tömma diskmaskinen och plocka fram kläder inför morgondagen.


Nattinatti...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie - 18 januari 2012 18:08

Kände för att jag ville göra något nytt... och har därför skaffat mig en ny blogg på mama.nu Ska testa den ett tag och göra en utvärdering sen... Välkommen att kika in där istället.   http://blogg.mama.nu/threehearts/ ...

Av Rosie - 13 januari 2012 21:45

klicka på länken nedan:   http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Vi-Foraldrars-Omslagstavling/Photo-competition-candidate-template-3850   :-)   ...

Av Rosie - 29 december 2011 14:57


G  Grattis vår älskade lille Benjamin!!! Tänk vad tiden går fort... Du är en sådan duktig, snäll och mild liten kille...Dina syskon älskar dig så mycket!!! och man märker det starka bandet mellan er alla tre    ...

Av Rosie - 20 december 2011 13:14

Varför är det alltid så stressigt innan jul... ??? Varje år säger jag att klapparna skall vara inköpta siste november... men likaväl så springer man runt som en yrhöna och letar efter den perfekta julklappen bland alla andra likasinnade yrhönor...och...

Av Rosie - 7 december 2011 11:44

I år har jag inte alls hunnit med riktigt... 2 advent redan? Hur gick detta till? Tycker bara vi har varit förkylda och sjuka så jag har inte alls hunnit få någon "julstämning" Får väl försöka hitta den till helgen, 3:e advent... Skall plocka fram re...

Ovido - Quiz & Flashcards