Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Landa...

Av Rosie - 31 juli 2011 17:43

I fredags blev Benjamin 1 månad, och NU...nu börjar jag väl att landa... Allt har varit så intensivt fram tills nu...och ja...kanske är fortfarande. Men jag börjar känna mig lite lugnare inombords... Först var man nybliven 3-barnsmorsa, sedan var man ensam med alla 3 en vecka... SEN började Dannys semester med att jag blev sjuk. OJ vad sjuk jag blev!:-( 40,2 graders feber som inte ville ge med sig och ont i tutten... Mjölkstockning som blev inflammation... Hade feberfrossa och kunde knappt bära och amma Benjamin. Tråkigt väder - barnen och Danny klättrade på väggarna. Var inte speciellt populär då kan jag säga... MEN med hjälp av antibiotikan och hjälp av grannen som satt på en restaurang i Stockholm, som ÄR barnmorska, så fick jag bort min feber. 1 ipren och 2 panodil var fjärde timme... YES!!! På något sätt fick jag så mycket mer energi när jag blev frisk, längtade efter att få vara med barnen...


MEN...vädret? vilket tråkväder!!! Vi lyckades vara på Ystad Djurpark och Barabadet innan vädret blev sämre igen. Tacka vet jag alla lekland som finns! Vad skulle man göra utan Andys lekland etc. Vi var på Leos lekland som hade premiär i fredags. Vi mötte upp Elias kompisar med söta föräldrar som vi fikade med. Mycket trevligt! :o) Leos var stort, fräscht men DYRT att fika på. PLUS så var det krav på strumpor! Vi som är barfota hela sommaren! Jag förstår att barnen skall ha strumpor men att föräldrarna som sitter på en stol, OCH att det var heltäckningsmatta... att vi också måste ha??? Det var lite att ta i... MEN Danny fick lugnt gå in och köpa strumpor på Coop. Lugnt och lugnt... han var inte speciellt glad precis... *host* Ska bli kul att ha kalas där för Elias och Nova som ska fira sitt 6-årskalas tillsammans...


Idag har jag varit på stan och träffat söta Fleur. Tack så mycket för idag tjejen och tack för alla presenter till lilleman. Du är för go...


Tack även alla andra som han har fått presenter av:-) Ni vet vem ni är... Han är riktigt bortskämd...hihi PUSS!!!


Imorgon kommer min morbror Olle med familj från Stockholm och hälsar på. Ska bli supertrevligt! Önskar att mamma var här och kunde vara med... men som jag brukar säga...hon är med oss hela tiden!  


Hajhaj!

 
 
Ingen bild

Erica

1 augusti 2011 13:59

Hej vännen!
skönt att höra att du mår bra igen=)har tänkt så på dig.....hälsa familjen=)kraaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie - 18 januari 2012 18:08

Kände för att jag ville göra något nytt... och har därför skaffat mig en ny blogg på mama.nu Ska testa den ett tag och göra en utvärdering sen... Välkommen att kika in där istället.   http://blogg.mama.nu/threehearts/ ...

Av Rosie - 13 januari 2012 21:45

klicka på länken nedan:   http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Vi-Foraldrars-Omslagstavling/Photo-competition-candidate-template-3850   :-)   ...

Av Rosie - 29 december 2011 14:57


G  Grattis vår älskade lille Benjamin!!! Tänk vad tiden går fort... Du är en sådan duktig, snäll och mild liten kille...Dina syskon älskar dig så mycket!!! och man märker det starka bandet mellan er alla tre    ...

Av Rosie - 20 december 2011 13:14

Varför är det alltid så stressigt innan jul... ??? Varje år säger jag att klapparna skall vara inköpta siste november... men likaväl så springer man runt som en yrhöna och letar efter den perfekta julklappen bland alla andra likasinnade yrhönor...och...

Av Rosie - 7 december 2011 11:44

I år har jag inte alls hunnit med riktigt... 2 advent redan? Hur gick detta till? Tycker bara vi har varit förkylda och sjuka så jag har inte alls hunnit få någon "julstämning" Får väl försöka hitta den till helgen, 3:e advent... Skall plocka fram re...

Ovido - Quiz & Flashcards