Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Rosie - 5 juli 2011 09:05

Nu äntligen är vår Benjamin äntligen här hos oss... känns som om NU nu är familjen komplett...cirkeln är sluten... förstår ni? Känslan är obeskrivlig! Så mycket kärlek det finns i mitt hjärta! Jag bara njuuuuuter... 


Förlossningen slutade med att jag fick sövas... lite omtumlande då man förväntar sig att få vara först att få träffa sin bebis. Men det kändes ändå väldigt bra och jag kände mig trygg med att Danny var där och skulle ta emot honom. Han föddes 8.52 på morgonen den 29 juni. Han vägde 4305 gram och var 51 cm lång. Jag fick träffa honom 11.50 när jag hade vaknat till och fick äntligen ha honom hos mig... Kändes ovant och konstigt då det är 4,5 år sedan man hade en sådan liten i famnen...men man vänjer sig väldigt snabbt. Känns som om han alltid har varit hos mig nu...


Jag stannade på BB 2 dygn innan jag blev utkastad...haha För så kändes det! Kan bero på att de hade ont om personal och sängar... men de ville skriva ut mig. Jag och Benjamin mådde ju bra. Visst det gör ju ont i magen efter snittet och det känns som om man aldrig ska kunna gå igen. Men 8 timmar senare stod jag på benen iallafall - envis och bestämd att komma upp så man kan komma hem...;-)


Livet på BB är en väldigt bluuuestid...inte att man blir gråtig på något sätt, men allt går så sakta... precis som det skall va egentligen. 


Barnen kom upp på kvällen för att hälsa på sin lillebror. OCH de var och ÄR så stolta! De älskar honom över allt annat och de njuter av att vara storebror och storastyster. De hjälper till vid blöjbyten(dock så backar Elias några steg och säger uuuiiii när det är bajs i blöjan) haha...men de väll hjälpa till att klä på honom... De är jätteduktiga!!! mina små hjälpredor...


Här kommer en bild på Benjamin endast 2 dagar gammal

När vi skrevs ut från BB så hade han gått ner (precis som de brukar göra) till 3890 gram... och idag ska vi gå på hans första BVC-besök för att se om han har gått upp det igen... *nervös* (precis som alla mammor är i början) MEN han äter fint och bajsar fint så det ska nog inte vara något problem...


Här har vi en stolt storasyster

 

  OCH en stolt storebror

 

 Barnen går på dagis nu i 2 dagar till... skulle egentligen gå till och med nästa onsdag då vi kände att de behövde leka av sig innan 5 veckors sommarlov, och vi behövde ladda batterierna inför dessa veckor... MEN vi fick så dåligt samvete igår när vi hämtade dem. Elias fröken sa att han hade det tråkigt där då hans kompisar är lediga... även om han leker med de andra barnen... Vi frågade honom själv och han valde att gå till och med onsdag eller torsdag denna veckan. Han vill inte släppa det riktigt än... är inte redo riiiktigt än att släppa det gamla... men efter 5 veckors sommarlov kommer han nog vara trött på oss och vara MYCKET redo   


Tack än en gång för alla gratulationer på FB. Det värmer i  


  

Ovido - Quiz & Flashcards