Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Klättrar på väggarna

Av Rosie - 13 juli 2011 18:15

Idag har vi haft en supertråkig, varvat med mysig men sedan tråkig dag igen...   Att man vaknar upp och ser regnet är inget kul...suck. Jag hade tänkt mig lekplats för barnen idag igen då de har "riktiga" klätterställningar där... men idag har vi haft det hemma istället. Försökte ordna en playdate idag för Elias men det blev inget av det, tyvärr... så de har bråkat och flamsat hemma istället. OCH väckt Benjamin så fort han somnat! Inte för att de ska tassa på tå då han gott kan vänja sig...meeeen lite lugn måste han ju få ha. Sedan är han inne i en "äta-hela-tiden" period...varvat med mys vid bröstet...och ville inte alls ligga ner idag. Det slutade med att jag ääääntligen kom in för en snabbisdusch klockan 11.30 idag. Kammat håret har jag inte hunnit med...än;-) Men vad gör det, vi har bara varit inne och haft en "tråkdag"...hihi Fast jag ser nog ut som ett troll tror jag;-)


Förresten ställde mig på vågen idag och jag har endast 3,5 kg kvar av mina graviditetskilon kvar att gå ner....PLUS de resterande som jag hade innan graviditeten...hehe Tänkte försöka ta itu med dem nu när jag är mammaledig. Gå promenader och äta regelbundet och någonlunda nyttigt... tänka lite på vad jag äter. Ska gå med i amningsgruppen i augusti som viktväktarna har. Med andra ord, ingen vrålbantning eftersom jag ammar, men lära mig att äta rätt och regelbundet...något som behöver repeteras känner jag.


NU är det lugnt här hemma. Benjamin sover, Barnen ser på Bolibompa, och jag har liten tid för mig själv just nu... Så fort minstingen vaknar ska han bada, äta sedan få pyamasen på. Och sedan när mina stora älsklingar somnar hoppas jag på lite bebismys och snus... Benjamin är så med hela tiden trots han är så liten. Redan när han kom ut så kunde han lyfta på huvudet och titta på mig när han ligger på magen på mig... Jag tror även att han kommer att få bruna ögon precis som Nellie.


Förresten, Nellie har torkat Benjamin efter att han har bajsat nu... har knappt någon chans att byta blöja förrän hon ska ta över..hihi Både Elias och Nellie är så duktiga och älskvärda mot honom. De hittar på egna sånger som de sjunger och vill vara nära honom hela tiden. Syskonkärlek i stora mängder!!!


Imorgon fyller Elias 6 år. Mina planer om att ha picknick i det gröna och gå på lekplats sket sig...grrr;-) Så reservplanen om Andys lekland får jag ta till istället... försöker hitta någon mer som vill följa med. Sedan blir det tårta    på kvällen när Danny slutat jobbet. Elias har önskat sig spagetti och köttfärssås som Danny brukar göra till födelsedagsmiddag. Så ikväll ska vi slå in hans presenter, förbereda för frukost på sängen...och jag hoppas att jag kan hitta energi någonstans så jag orkar hålla igång... är så konstant trött hela tiden.


Hade varit ganska skönt att ha Dannny hemma denna veckan också, då jag inte har "landat" som 3-barnsmorsa än... amning, snitt och trötthet tar all kraft, plus att mina stora ska aktiveras... En veckas pappaledighet är inte mycket att hänga i julgranen precis...´Så det skall bli skönt nu när Danny är ledig 5 veckor... behöver avlastningen nu innan höstterminen  börjar...


F-n  nu blev jag riktigt godissugen också;-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie - 18 januari 2012 18:08

Kände för att jag ville göra något nytt... och har därför skaffat mig en ny blogg på mama.nu Ska testa den ett tag och göra en utvärdering sen... Välkommen att kika in där istället.   http://blogg.mama.nu/threehearts/ ...

Av Rosie - 13 januari 2012 21:45

klicka på länken nedan:   http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Vi-Foraldrars-Omslagstavling/Photo-competition-candidate-template-3850   :-)   ...

Av Rosie - 29 december 2011 14:57


G  Grattis vår älskade lille Benjamin!!! Tänk vad tiden går fort... Du är en sådan duktig, snäll och mild liten kille...Dina syskon älskar dig så mycket!!! och man märker det starka bandet mellan er alla tre    ...

Av Rosie - 20 december 2011 13:14

Varför är det alltid så stressigt innan jul... ??? Varje år säger jag att klapparna skall vara inköpta siste november... men likaväl så springer man runt som en yrhöna och letar efter den perfekta julklappen bland alla andra likasinnade yrhönor...och...

Av Rosie - 7 december 2011 11:44

I år har jag inte alls hunnit med riktigt... 2 advent redan? Hur gick detta till? Tycker bara vi har varit förkylda och sjuka så jag har inte alls hunnit få någon "julstämning" Får väl försöka hitta den till helgen, 3:e advent... Skall plocka fram re...

Ovido - Quiz & Flashcards